SEO Nedir?
“Search Engine Optimization” yâni Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Google, Yahoo, Yandex gibi arama motorlarında arama yapıldığında, web sitenizin üst sıralarda yer almasını sağlar.
SEM Nedir?
“Search Engine Marketing” yâni Arama Motoru Pazarlamacılığı anlamına gelir. Arama motorları üzerinden ücretli reklam verilmesidir. Şimdi gelin, aralarındaki farklara bakalım…
SEO ve SEM Arasındaki Farklar Nelerdir?
1. Bütçe
SEO’nun SEM’e göre mâliyeti çok daha düşüktür. SEM’in mâliyeti sürekli artış gösterir, durağan değildir. SEO çalışmaları ise, danışmanlık aldığınız firmanın belirlediği bütçe üzerinden yürür.
2. Sonuç Alma Süresi
SEM’in hızı, SEO’ya göre çok daha fazladır. SEM çalışmaları, en fazla 3 iş günü içerisinde etkisini göstermeye başlar. Bir web sitesinin SEO çalışmalarıyla arama motorlarında yükselebilmesi için ise, sektöre ve rekabet ortamına bağlı olarak, 1 ay ile 1 yıl arasında bir süre geçebilmektedir.
3. Doğallık
İnternet kullanıcıları, doğal ile yapay arasında tercih yapmaları gerektiğinde her zaman doğal olanı seçmektedirler. SEO çalışmaları doğaldır. Bu durumda kullanıcılar; reklamlar yerine, arama motorlarında doğal yollarla üst sıraya yükselmiş olan web sitelerini tercih ederler. Bu siteler kullanıcılara güvenilir gelmektedir.
4. İçerik Kalitesi
SEO, kullanıcı faydasına odaklanırken; SEM, ticari hedeflere odaklanır. Dolayısıyla, SEM’e göre hazırlanmış içerikler kullanıcıları tatmin edecek kalitede olmayabilir.