Marka Danışmanlığı

/img/page/itibar/4.png

Marka Danışmanlığı Nedir?

Marka danışmanı, işletmelerin sahip olduğu değerleri sunuma dönüştürme konusunda fikir üreten, pazarlama ve iletişim faaliyetlerine katkı sağlayan bireylere denir. Marka danışmanlığı hizmeti, standart bir reklam ajansının çoğu kez yapamadığı görevleri üstlenir. Reklam ajansları genel anlamıyla, reklama ayırdığınız bütçeyi verimli kullanarak kısa vadede ciro artışı; uzun vadede ise marka bilinirliği oluşturmak adına işletmenize hizmet eder. Marka danışmanları ise hangi reklam ajansıyla çalışılması gerektiğinden tutun da markanızın kurumsal kimliğine kadar her ayrıntısıyla ilgilenerek puzzle’ı bir bütüne dönüştürmeyi amaçlar. Dolayısıyla reklam ajansı daha spesifik görevler üstlenirken marka danışmanları daha geniş açı ile bakarlar.


Marka Danışmanına Neden İhtiyaç Duyulur?

Marka danışmanları pazarlama ve iletişim yönü güçlü bireylerdir. Markanızı birey gibi değerlendirir ve kimlik kazanması adına karakteristik özelliklerine karar verir. Tüm bu süreçler marka danışmanlarının tek başına yürütmediği, sürekli ilgili Departmanlar ile istişare halinde olduğu süreçlerdir. Markanıza kimlik kazandırıp markanızı konuşturan (hedef kitle ile iletişim kurmasını sağlayan) yardımcılara marka danışmanı denir.


Marka Danışmanlarında Hangi Vasıflar Olması Gerekir?

Marka danışmanının en önemli özelliği iletişim yeteneğidir. Sözlü veya yazılı iletişim konusunda kendini markalaştırmayı başarmış bireylerle çalışarak işletmenizi de markalaştırmasını sağlayabilirsiniz. Tabi ki tek başına iletişim yeteneği yeterli olmayıp pazarlama yeteneği de beraberinde olması gerekir. Öyleyse marka danışmanlarında olması gereken ana vasıfları İletişim ve pazarlama yeteneği olarak sıralamak mümkündür. Marka danışmanları muhakkak satış-pazarlama alanlarında çalışmış, işin mutfak kısmını deneyim edinmiş olmalıdır. Reklam ajansı tecrübesi, medya sektörü vb alanlarda iş tecrübesine sahip olmak da önemlidir. Bu sektörlerden herhangi biri olabileceği gibi her alanda dirsek çürütmüş alaylı danışmanlar da olabilir. Asıl altını çizmek istediğim kısım işin fiziksel emek kısmında bulunmuş olmanın önemidir.

İNKA TESCİL
İlgili Haberler

Dijital dünyamıza siz de katılmak ister misiniz?

Son duyurular için abone ol