Barkod Danışmanlığı
- Ana Sayfa
- Barkod Danışmanlığı
Barkod Danışmanlığı
Barkod Danışmanlığı
Barkod, ulusal ve uluslararası ticarette el değiştiren ürünün tanımlanması ve bu ürünün hareketlerinin izlenmesi için evrensel standartlar geliştiren bir "bilgi standardı tanımlama ve uygulama sistemidir". Her şirketin kendine özgü numaraları vardır. Bu numaralar tescillidir. Başka bir firma kullanamaz. Kişiye veya şirkete ait olan barkodlar, pratik yöntemlerle elde edilebilir. Satılabilen ve devredilebilen bu haklar, resmi yaptırım hakkı tanımaktadır.
Bu Sistem Nasıl Çalışır?
Barkodlardaki numara bilgisayara kaydedilir. Bu numaraya bir dosya açılır. Ürünün bütün bilgileri bu dosyaya girilir. Okutma işlemi sonucunda bilgiler ekrana yansır.Dünya genelinde rakam ve harflerden oluşan birçok barkod alfabesi bulunuyor. Ürüne ait bu numaralar, başka ürünlere verilemez. Firma veya şahıs kategorisine özeldir.
Firmamız Barkod Numarasını Nasıl Alıyor?
- 1-Şirkete ait ticaret odası sicil numarası gerekir. Bu numara bağlı bulunan Ticaret Odası’ndan alınabilir.
- 2-Boş veya dolu gelir tablosu da gerekli belgeler içerisindedir. Gelir ve gider kısmı boş dahi olsa tablo istenmektedir.
- 3-Yeni kurulan şirketler için ticaret sicil gazetesi gerekli belgeler içerisindedir. Bu resmi gazete, yeni kurulan şirketlere özeldir.
- 4-Mali müşavir onaylı gelir tablosu, şirketin muhasebecisi tarafından temin edilir. Müşavir onaylı olan bu tablo, şirketin gelir özelliğini belirlemektedir.
- 5-Noter onaylı taahhütname, her hangi bir noterden alınabilir. Kimlik bilgileri ve diğer bilgiler notere verilir. Konu ile ilgili taahhütnameyi noter hazırlar. Şirket sahibi taahhütnameyi imzalar.
- 6-Barkod uygulamasına tabi tutulacak ürün listesi de önemlidir. Bu ürün listesine göre numara verilmektedir.
- 7-on olarak da kişi veya firmaya ait vekaletname gereklidir. Bu belge de noterden alınabilir.
İlgili Haberler
SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?
Seo Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?
Seo uyumlu makale yazmanın uygulanabilir çok kolay kuralları vardır, bu kurallara ne kadar fazla uyulursa arama motorları makalenizi o kadar fazla önemsemektedir. Unutulmamalıdır ki, seo uyumlu makale yazılırken arama motorlarında bulunabilmesinin önemli olduğu kadar, makalenizin kullanıcılarına sağladığı faydada çok önemlidir. Faydalı bir içerik okuyucularınızın dikkatini çeker ise okunulmaya devam edecektir ve okuyucunuzun sitede kalma süresini uzatacaktır. Bu sayede içeriğiniz arama motorları tarafından daha değerli kabul edilecektir ve sizi rakip içeriklerin üstüne çıkartacaktır.
Seo Uyumlu Makale Yazılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Meta Data Bölümü;
Meta Data Bölümü arama motorlarının içeriğinizi daha iyi anlaması için düzenlenebilir ilgili açıklama ve anahtar kelimeleri barındıran bir yapıdır.
İçerik Başlığı
• Oluşturacağınız başlık anahtar kelimenin tamamını veya bir kısmını içermelidir.
• Başlığınız en fazla 66 karakterden oluşmalıdır.
• Başlık en az 3 kelimeden oluşmalıdır.
URL Kısmı
İçeriğinizin URL’si anahtar kelimeyi içermeli ve olabildiğince kısa olmalıdır.
Açıklama Bölümü
Anahtar kelimeniz açıklama bölümünde en az bir kere geçmelidir.
Açıklama kısmı en fazla 160 karakterden oluşmalıdır.
Açıklama kısmı mümkünse anahtar kelime ile başlamalıdır.
Makale içi Başlık
Anahtar kelimelerinizin önem sırasına göre makale başlıkları ve alt başlıkları H1,H2,H3 olarak içeriğe eklenmelidir.
Makale Kısmı
Makalenin ilk paragrafında anahtar kelimeniz olmalıdır.
Özgün görseller kullanılmalı ve görselinizin en az bir tanesinin “alt” tagında anahtar kelime bulunmalıdır.
İmla kurallarına ve yazım hatalarına dikkat edilmelidir.
Aynı içerikler tekrarlanmaktan kaçınılmalıdır.
İçerik en az 300 kelime olmalıdır.
İçerikteki anahtar kelime oranı 3.0 – 5.0 % arası olmalıdır. (100 * Makalede geçen "Seo uyumlu makale" kelime sayısı / Makaledeki toplam kelime sayısı)
İçerikte anahtar kelimelere bağlı bir giriş ve bir çıkış linki olmalıdır
Anahtar kelimeniz içeriğinizin son paragrafında bulunmalıdır.
İçerikte bulunan anahtar kelimeniz, kalın, italik ve altı çizgili olarak bulunmalıdır.
Seo Uyumlu Makalede Kaçınmanız Gereken Hatalar;
• İçeriğinizin anlamsız olması, sadece bulunabilirlik için yazılmış bir içerik olması.
• Anahtar kelimenizin 1 den fazla altı çizgili, kalın veya italik olarak kullanılması.
• Başka sitelerden kopyalanmış içeriklerin veya çok kısa bir bölümünün değiştirilip kullanılması.
• Özgün olmayan veya içeriğiniz ile alakasız görsellerin kullanılması.
SEO ve SEM Arasındaki Farklar Nedir ?
SEO Nedir?
“Search Engine Optimization” yâni Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Google, Yahoo, Yandex gibi arama motorlarında arama yapıldığında, web sitenizin üst sıralarda yer almasını sağlar.
SEM Nedir?
“Search Engine Marketing” yâni Arama Motoru Pazarlamacılığı anlamına gelir. Arama motorları üzerinden ücretli reklam verilmesidir. Şimdi gelin, aralarındaki farklara bakalım…
SEO ve SEM Arasındaki Farklar Nelerdir?
1. Bütçe
SEO’nun SEM’e göre mâliyeti çok daha düşüktür. SEM’in mâliyeti sürekli artış gösterir, durağan değildir. SEO çalışmaları ise, danışmanlık aldığınız firmanın belirlediği bütçe üzerinden yürür.
2. Sonuç Alma Süresi
SEM’in hızı, SEO’ya göre çok daha fazladır. SEM çalışmaları, en fazla 3 iş günü içerisinde etkisini göstermeye başlar. Bir web sitesinin SEO çalışmalarıyla arama motorlarında yükselebilmesi için ise, sektöre ve rekabet ortamına bağlı olarak, 1 ay ile 1 yıl arasında bir süre geçebilmektedir.
3. Doğallık
İnternet kullanıcıları, doğal ile yapay arasında tercih yapmaları gerektiğinde her zaman doğal olanı seçmektedirler. SEO çalışmaları doğaldır. Bu durumda kullanıcılar; reklamlar yerine, arama motorlarında doğal yollarla üst sıraya yükselmiş olan web sitelerini tercih ederler. Bu siteler kullanıcılara güvenilir gelmektedir.
4. İçerik Kalitesi
SEO, kullanıcı faydasına odaklanırken; SEM, ticari hedeflere odaklanır. Dolayısıyla, SEM’e göre hazırlanmış içerikler kullanıcıları tatmin edecek kalitede olmayabilir.
SEO Hataları Nedir ?
SEO Hataları ve Kaçınılması Gereken Yanlış Teknikler
Bilinçsizce yapılan SEO çalışmaları çoğunlukla hüsran ile sonuçlanır. Site içi ve site dışı bu hatalar birleştiğinde bazen büyük sorunlara yol açabilir. İleri gelen SEO uzmanları tarafından belirlenen ve site sahiplerinin çok sık yaptığı SEO hataları vardır. Bu hatalar bazen görmezden gelinir, fakat düzeltilmemesi kötü sonuçlar doğurur.
Bu nedenle aşağıda bahsedilen yanlış SEO tekniklerini sitenizde uygulayıp uygulamadığınızı bir araştırın. Eğer uygulamış iseniz bir an önce düzeltip web sitesindeki gerekli değişiklikleri yapın. SEO optimizasyonu başarısı için bu önemlidir.
Sıkça Yapılan SEO Hataları
1. Yönlendirme Hataları
Eksik ve yanlış bağlantıları sitenizden bir an önce kaldırmanız gerek. Çünkü hatalı yönlendirmeler büyük bir SEO sorunudur. Yanlış yönlendirmeler kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler ve arama motorlarının sitenizi doğru bir şekilde taramasını engeller.
2. Site Yavaşlığı
SEO firmaları masaüstü açılış hızına verdiği önemi, aynı şekilde mobil sitelerin açılış hızına da veriyor. Sitenin hızı, hem arama motoru robotları hem de ziyaretçiler açısından oldukça önemli bir konudur. Sitenin hızı en yüksek düzeyde olursa bu kullanıcı memnuniyetini arttırır ve site sıralamasını olumlu yönde etkiler. Hız optimizasyonu için gereksiz eklentilerden kurtulmalı ve resimlerinizi optimize etmelisiniz.
3. Zorunlu Tıklanan Reklamlar
Mobil sitelere giren kullanıcı, istediği bilgiye erişmek için önüne koyulan engellerden hoşlanmaz. İçeriği görebilmek için başka sitelere girebilir. Bu da kullanıcı kaybına yol açar. Böylelikle sıralamada gerilersiniz. Zorunlu tıklanan reklamlar yerine kullanıcı dostu reklam modelleri tercih edilmelidir.
4. Onay Almayan İçerikler
Mobil sitelerinizde eğer tasarım aşamasında Flash kullanırsanız hem sitenizin indekslenmesi zor olur hem de kullanıcılar görsellerdeki içerikleri okumaya çalışırken zorlanırlar. Modern HTML5 standartlarını kullanarak daha erişilebilir ve SEO dostu içerikler oluşturun.
5. 404 Hata Sayfaları
404 sayfası mobil siteler için önemlidir. Hatalı linklerde 404 sayfasının görünmemesi hem Google hem de kullanıcı açısından eksi puan olarak değerlendirilir. Kullanıcı dostu bir 404 hata sayfası oluşturmak, kullanıcıları sitenizde tutmaya yardımcı olabilir.
6. Engellenen CSS ve Görsel Resim Dosyaları
Dosya engellemek dizine ekleme sorunu doğurur. Ayrıca kullanıcılar da siteyi terk ederek sıralamanızı düşürebilirler. Arama motorlarının sitenizi tam olarak tarayabilmesi için CSS ve görsel dosyalarınızı engellememelisiniz.
inkatescil.com.tr ile Başarılı SEO Hizmetleri
Yukarıda belirtilen SEO hatalarından kaçınmak ve sitenizin arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlamak için doğru stratejiler ve tekniklerle çalışmak gerekmektedir. inkatescil.com.tr olarak, en güncel ve etkili SEO yöntemlerini kullanarak web sitenizin performansını artırıyoruz.
Uzman ekibimiz, sitenizin hızını optimize eder, yönlendirme hatalarını düzeltir, mobil uyumluluk sağlar ve kullanıcı dostu içerikler oluşturur. inkatescil.com.tr'nin sunduğu SEO hizmetleri ile rakiplerinizin önüne geçin ve dijital dünyada güçlü bir varlık gösterin.
Başarılı bir SEO optimizasyonu için inkatescil.com.tr'yi tercih edin ve web sitenizin potansiyelini maksimuma çıkarın. Sitenizin arama motoru sıralamasını yükseltmek ve daha fazla ziyaretçi çekmek için hemen bizimle iletişime geçin.
SEO Analizi Nasıl Yapılır?
SEO Analizi Nedir?
Web sitenizin kaliteli, arama motoruna uygun ve kullanıcı deneyimi açısından düzgün olmasını istiyorsanız site SEO analizi yapmak kaçınılmazdır. Web sitesinin bu alanlarda daha iyi konumlara gelmesi için belli kriterler ışığında değerlendirme yapılması sürecine SEO analizi denir.
SEO Analizi Nasıl Yapılır ?
Web sitenizin SEO test analizi için belli başlı ücretsiz SEO analizi araçları bulunsa da bu araçlar size başlangıç aşaması düzeyinde bilgi verir.
Standart SEO analizlerinin dışında her web sitesi eşsizdir ve her siteye ayrı, özgün bir Google SEO analiz raporu çıkartılması gerekir. Ayrıntılı SEO analizi raporunun verileri ve bu verilerin işlenmesi farklı olsa da ele alınması gereken önemli başlıklar vardır.
1.Teknik SEO Analizi
Sitenizin olmazsa olmazı ilk olarak performansıdır. Kimse uzun sürede açılan sitelerden veya boş sayfalarla karşılaşmaktan hoşlanmaz. Bu başlıkta web sitenizin performansına ve altyapısına, hatta kodlanmasına kadar inen bir teknik, site SEO analizi süreci yer alır.
Performans Analizi
Google SEO özellikle son zamanlarda web sitelerinin performanslarına ve kullanıcı deneyimine çok önem verdiğini yaptığı son güncellemeler ile belli etmiştir. Şöyle ki ziyaretçilerin %40’ı yüklenmesi 3 saniye ve üzerinde açılan internet sitelerinden hemen çıktığını belirtmiştir. Bu süreçte incelenip analiz edilmesi gerekenler ise, site hızınız, site içerisinde yer alan harici dosyaların durumu, sitenizin bulunduğu sunucu, resim ve fotoğrafların boyutları ve ağırlıkları hatta ve hatta site içerisinde kullanılan yazı fontlarının ağırlıklarına kadar Google sitenizi inceler ve bunlara önem verir.
Erişebilirlik Analizi
Google’ın ve diğer arama motorlarının sitenize her durumda erişmesi beklenemez. Bunun için ona bir yol ve güzergah belirtmeniz gerekir. Google botları sizin ona verdiğiniz izinler ve haritalar doğrultusunda sitenizi tarar ve indexler. Burada devreye robot.txt ve XML site haritanız (sitemap) girer.
Uyumluluk Analizi
İnternetin kullanımın artması, mobil telefon ve tabletlerin gelişmesiyle beraber web sitelerinin erişimi için farklı kulvarlar oluştu. Sitenizin mobil uyumlu olmasının önemi de bu durumdan sonra arttı.
Ziyaretçilerin ortalama %70’i gibi yüksek bir kesimi Web sitelerini mobil üzerinden inceler. Dolayısıyla ziyaretlilerin bilgiye ulaşım sürelerini minimumda tutmak için sitenizin mobil uyumlu olması önem arz eder.
2. SEO Anahtar Kelime ve Rekabet Analizi
Arama motoru optimizasyonu analizi içerisinde olmazsa olmazımız anahtar kelimedir. Bu durumda ne istediğiniz, hedef kitlenizin ve pazarınızın kim olduğu çok önemli olduğu için mutlaka iyi analiz edilmeli ve incelenmelidir. Önemli kıstaslardan biri de insanların sizi nasıl araştırıp bulduğudur.
Kelimeler Nasıl Belirlenir ?
Hedef kitlenize en uygun anahtar kelimeleri seçerken, anahtar kelime zorluğu ve anahtar kelimenin aldığı trafik sizin için yönlendirici faktörler olacaktır. Anahtar kelime hacmi, belirlediğiniz anahtar kelimenin ayda kaç kez aratıldığını gösterir. Anahtar kelime zorluğu ise o anahtar kelimede ki rakiplerinizin ne kadar zorlayıcı olduğunu, sizin ön plana çıkarılmanızın zorluğunu gösteren puandır. Burada uygun olanı ne en düşük, ne de en yükseğe oynamaktır. Başlangıç aşamasında orta düzey puanı olan anahtar kelimeleri seçebilirsiniz.
3. Site İçi SEO Analizi
Teknik konularımızı, rakiplerimizi ve anahtar kelimelerimizi değerlendirdik ve sorunlarımızı çözüme ulaştırıp web sitemizi bu konularda düzelttikten sonra site içi gereksinimler incelenir.
• Sitemizin belirlenmiş anahtar kelimelerde üst seviyeye çıkması için anahtar kelime yoğunluğu kontrol edilir.
• Site başlıklarımızın SEO’ya uygun olarak H etiketleri incelenir.
• İçeriklerimizin tamamen özgün olması çok ama çok önemlidir.
• URL yapısı artık çok önem arz etmese bile yine de temiz tutup içerisinde tire (-) yer alması ya da anahtar kelimenin çok yoğun olduğu bir url seçilmemesi gerekir.
• Site içerisinde yer alan bağlantıların incelenmesi. Dofallow ya da nofallow olması, içeriklerinizde link çıkışı yapılması da önemli bir faktördür.
• Görsellerin anahtar kelimelere uygun isimlendirilmiş, boyutlarının sayfaya uygun ve ağır olup olmadığı incelenir.
• Sayfa içerisinde 404 veren yani, boş ve hata veren sayfalarınızın olmaması gerekir.
• İçeriklerinizin ve makalelerin SEO uyumlu olması ve yoğun ve gereksiz anahtar kelime kullanımı olmaması gerekir.
4. Sayfa Dışı SEO Analizi
Edindiğiniz veriler doğrultusunda sitenizi iyileştirme stratejilerini oluşturup, düzenlediniz. Her şey burada bitmiyor. Siz sitenizin güvenilir olduğunu biliyorsunuz ama ziyaretçileriniz ve arama motorları bunu bilmiyor.
Peki bunu nasıl ispatlarsınız ?
Çeşitli sitelerden sizin sitenize yönlendirme yapmak yani link çıkışı yapılması gerekir. (Backlink) Lakin bu her site için gerekli değildir. Kötü imajı olan sitelerin, sizin sitenize bağlantı vermesi sitenize yararından çok zararı olacaktır. Yani sitenize bağlantılı olan her siteyi ayrıntılı bir şekilde kontrol etmeli, kötü imaj yaratacak her siteyi Google Search Console üzerinden kaldırmanız gerekir.
Anlayacağınız üzere sayfa dışı SEO analizinin temeli güvene dayanmaktadır. Bundan dolayı black hat SEO’dan olabildiğinizce uzak durmanız gerekir.
SEO Analizi Raporu
SEO analizi raporu asla tek düze gitmez. Bir kere SEO analizi yapıp bir daha analiz yapmamak diye bir şey ne yazık ki söz konusu olamaz. Mutlaka ayda 1 kez sitenizin ne durumda olduğunu, anahtar kelimelerde nasıl gelişmeler kaydedildiğini, sitenizin nereden gelip, nereye gittiğini, geçmişteki hatalarınızı, gelecekteki stretejilerinizi görmek ve elde ettiğiniz verileri ince ince işlemeniz gerekir.
Ssl Sertifikası Nedir? Ne İşe Yarar?
Twitter İle Web Sitesi Trafiği Nasıl Artırılır?
Markaların tüketicilerle daha hızlı ve etkili bir şekilde etkileşime girmek amacıyla kullandığı Twitter’da birkaç basit taktik kullanarak doğru hedef kitleye ulaşabilir ve web sitenize önemli ölçüde trafik sağlayabilirsiniz. Twitter üzerinden web sitesi trafiği artırma konusu araştırıldığında, uzmanların bu platformdan maksimum düzeyde faydalanmak için birçok önerisine ulaşılabiliyor. Ancak blog yazarlarına bakıldığında, bloglarına trafik sağlamak için daha farklı stratejiler izlediklerini görüyoruz. Blog yazarlarının bu davranışları, Twitter pazarlamasında oldukça sık kullandığımız 2 popüler miti ortadan kaldırıyor;
İlgili kişileri takip etmek: Birçok popüler blog yazarına bakıldığında takipçilerinin çok fazla olmasına rağmen çok az kişiyi takip ettikleri görülüyor. Takip edenleri takip etmenin ya da takip edilenlerin takip edeceği tezinin işe yaramaması nedeniyle blog yazarları işleri ile ilgili bile olsa herkesi takip etmiyor. Twitter takipçi sayısını artırmak: Basit bir araştırma ile çok fazla takipçiye sahip olmanın da çok etkili olmadığı gözlemlenebilir.
Örneğin; FollowerWonk Twitter analiz aracı ile “Sosyal Medya Uzmanı” başlığını aratın, karşınıza takipçi sayısına göre sıralanmış bir liste çıkacaktır. Bu listede yer alan kişilerden Bit.ly linki ile paylaşım yapanların kaç kişiye ulaştığını linkin sonuna + işareti ekleyerek görebilirsiniz.Yapılan bu araştırmalar takipçi sayısının web sitesi trafiğine çok fazla fayda sağlamadığını gösteriyor.
Twitter pazarlaması ile web sitesi trafiğini artırmak için kullanabileceğiniz taktikleri ise şu şekilde sıralayabiliriz:
1. Hızla yayılacak içerikler yazmak Şunu anlamak önemlidir; içerikler kullanıcı tarafından değil, takipçileri ve başka kullanıcılar tarafından paylaşıldığında web sitesi trafiği artar. İlgi çekici içerikler viral bir döngüyle yayılır:
• İlk okuyucular onları kendi takipçileri için tweetlerler;
• İlk okuyucuların takipçileri de kendi takipçileri için tweetlerler;
• İlk okuyucunun takipçilerinin takipçileri… şeklinde devam eden bir akıştan bahsedilebilir. Önemli olan hızla yayılabilecek bir içerik yazmaktır. Bunun için birçok strateji kullanılabilir. Aynı şekilde etkileşim sağlayan bir kullanıcının yaptığına benzer işler çıkarmak bu konuda başlangıç olabilir. Belirlediğiniz anahtar kelimeleri sosyal medyada paylaşım sayısına göre sıralayan Buzzsumo aracından faydalanarak sosyal medyada hangi konuların viral olarak yayıldığını görebilir ve bu metinlerden ilham alabilirsiniz. Ayrıca metinler için özel görseller araştırmaya ve oluşturmaya zaman ayırmanız da gerekmektedir.
2. “Tweetlenebilir alıntılar” oluşturmak Ünlü kişilerden yapılan zekice alıntılar herkesin hoşuna gider. Bir alıntıyla birlikte kullanılan sade bir imaj, eğer metin içerikleriyle ilişkili ise metnin tweetlenme sayısı da artacaktır. Tweetlenebilir alıntılar bulmak için ücretsiz bir hizmet olan ClickToTweet ve aynı isimdeki WordPress eklentisi kullanılabilir.
3. Etkili kullanıcılarla iletişim kurmak İçeriğin yayılması için takipçi kitlesi çok olan birkaç kişinin içeriği paylaşmasını sağlamak etkili bir yöntemdir. Bu aşamada nüfuz sahibi kişilere önerilerinin olup olmadığı sorulabilir, onların içeriklerine link verilebilir ya da onların ürünleri kullanılıp, bu deneyim paylaşılabilir. Twitter ile web sitesi trafiğinizi artırmak için paylaşılmaya değer bir içerik hazırlamanız, çok fazla takipçiye ulaşmaya çalışmaktan daha etkili bir yöntemdir.
Google Harita Kaydı Neden Önemlidir?
Google’da son 5 yıldır etkin olarak kullanılan Google maps yani harita servisi, hayatımıza birçok kolaylığı da beraberinde getirdi. Bu kolaylıkların başında istediğimiz firmaların adreslerine Google harita servisi ile hemen ulaşabilmemiz gelmektedir. Diğer faydalı özelliği ise Google’da firma araması yaptığımızda, bize aradığımız firmanın adres, telefon, web sitesi gibi künye bilgilerini web sitesine girmeden, arama ekranının sağ tarafında göstermesidir. Ancak tüm firmalar bu harita servisine kayıtlı değil ve bazen servis yanlış sonuçlarda verebiliyor.
Eğer doğru bir harita kayıt yaparsanız sektörünüzle ilgili işletmenizin bulunduğu çevrede, Google sizin haritanızı sektörünüzle ilgili arama yapan kişilere gösterecektir. Ancak sürekli takip edip güncelleme yapamayacak durumdaysanız veya rakiplerinizin üzerinde yer almak isterseniz bu konuda bizden profesyonel destek almanızda yarar vardır. Çünkü inka tescil internet hizmetleri olarak, işletmenizi Google haritalarda yer almasını sağlamakla kalmıyoruz, rakiplerinizin üzerinde yer almanız için sürekli olarak güncellemeler yapıyoruz.
Robots.txt Nedir ve Nasıl Oluşturulur?
Robot.txt kısa anlamı ile bir dosya türüdür. Bu dosya şekli farklı birçok arama motorlarının sitenizde erişmemesi gereken yerleri göstermesi adına sitelere yerleştirilmiş olan bir kök dizin dosyasıdır. Çok da büyük olmayan bir komut kısmına sahip olan ‘robotları engelleme standardı’ olarak Türkçe tabir ile bilinen bir standart kullanmaktadır. Sistem bu komutlar ile çalışmaktadır.
Her hangi bir siteye erişim noktasında masaüstü ya da mobil tarayıcıya göre değişikliğe uğrayarak hangi bölümlerin saklanması gerektiğini gösterir. Site sahipleri bazı zamanlar sitenin bazı bölümlerine arama motorlarının erişimlerini istemezler. Bilindiği üzere tüm arama motorları sitelere belli botlar ile giriş yaparak sitelerin içeriğine algoritmik bir yazılım eşliğinde kontrolünü yapar ve bu sayede sitenin arama motoruna eklenmesi ile birlikte aynı zamanda kaçıncı sırada çıkması gerektiğinin tahlilini yapar. Bilindiği gibi SEO bazında, yani en fazla insana ulaşmak noktasında bu arama motorları botlarının siteler için büyük bir önemi vardır.
Bu dosyayı oluşturmak gayet kolay bir işlemdir ancak daha önce de dediğimiz gibi dosya mutlaka ama mutlaka doğru oluşturulmalıdır.
Robot.txt Dosyası Nasıl Oluşturulur?
· Öncelikle bilgisayar üzerinden herhangi bir metin düzenleyici ya da not defteri açıp adını robots.txt yapın. Sonrasında ise dosya içerisine gerekli komutları kaydedip sitenizin kök dizinine yükleyerek işlemi sonlandırın.
· Ek olarak; dosyanın UTF-8 karakter kodlamasına uygun bir şekilde hazırlanmış olması ve site URL’siyle aynı formatta olması gereklidir.
· WordPress altyapılı bir siteniz varsa yukarıdaki işlemi yapabileceğiniz gibi robots.txt rewrite ve benzeri robots.txt eklentileri yardımı ile de dosyanızı oluşturabilirsiniz.
Dosyanızı kaydettikten sonra www.sitenizinadresi.uzantı.com/robots.txt şeklinde aratınca 404 almıyor ve böyle bir sayfa ile karşılaşıyorsanız ya da Google robots.txt test aracından izin verildi yanıtını alıyorsanız robots.txt dosyanızı oluşturma işleminiz tamamlanmış demektir.
Robots.txt Komutları ve Anlamları
· User-agent: Bu komut sitenize hangi arama motoru botunun gelip hangisinin gelemeyeceğini belirtmenizi sağlar. Eğer yapım ve bakım aşamasında değilseniz sitenizi botlara kapatmamanızı öneririz. Eğer sitenizi arama motorlarının taramasını istemiyorsanız bu komutu dizin engelleme komutu olan disallow ile aşağıdaki gibi oluşturabilirsiniz.
user-agent: *
disallow: /
Tüm arama motorlarının botlarına izin vermek için ise, user-agent: * komutunu tek başına kullanmalısınız.
· Allow : Bu komut sitenizde hangi sayfaların dizine eklenmesini istediğinizi belirtmenizi sağlar.
user-agent:
*allow: /
Bu komutlar sitenizin tüm Google botlarına indexlenmek için açık olduğunu gösterir. Ancak admin bilgilerimizin gizli olması gerektiğinden bu komut pek de kullanılmaz.
· Disallow : Bu komut ise sitenizdeki hangi sayfaların dizine eklenmesini istemediğinizi belirtmenizi sağlar.
Örneğin:
user-agent: *
disallow: /seo/
Bu komutlar kullanıldığında www.siteadresiniz.com/seo URL’indeki seo dizini ve buna bağlı hiç bir sayfa dizine eklenemez.
user-agent: *
disallow: /seo/site-ici-seo/
Bu komutlar kullanıldığında ise seo dizini ve buna bağlı URL’ler dizine eklenir ancak site içi seo dizine eklenemez.
· Crawl-delay : Sıklıkla sunucu hatası yaşayan ya da ziyaretçi trafiği yüksek olduğu için geçici süreli hizmet kesintisi olan sitelerin daha çok kullandığı bu komut botların site tarama süresini belirtmenizi sağlar.
Örneğin:
user-agent: * (burada özellikle bot türünü belirtebilirsiniz)
crawl-delay: 1
Bunların dışında site haritanızı da;
user-agent: *
Sitemap: www.siteadresiniz.com/sitemap.xml
Komutu ile belirtebilirsiniz.
Tüm bunların dışında indexlenmesini istemediğiniz tekil sayfaları da meta tag bölümünde
<meta name=”robots” content=”noindex” />
Komutunu ekleyip o sayfanın indexlenmesini engelleyebilirsiniz.